torsdag 25 mars 2010

Utlottning - vinn "Hungerflickan" av Hillevi Wahl!


Nu är det dags för årets första utlottning.
Två av er har nu chans att vinna varsitt ex 
av den rykande färska romanen

Se och hör författarinnan berätta om sin roman!


Och på Hillevis blogg kan du läsa mer!

Det enda du behöver göra för att ha en chans (eller två)
att vinna ett exemplar
är att lämna en kommentar här under inlägget.
Om du dessutom har en egen blogg att länka från 
(använd gärna bilden) så får du en extra chans.
Vinnarna presenteras här på bloggen lördagen den 10 april!
LYCKA TILL!
Sally

37 kommentarer:

Annika Uvemark sa...

Vilken kvinna! Hon kan inte bara skriva utan hon har talets gåva också. Måste läsa boken. /Annika U

Crestepoosajten sa...

Hej! Ja jag vill gärna vara med i utlottningen. Har aldrig läst något av henne men skulle gärna vilja. Kram

Unknown sa...

För det första har jag länge tänkt att jag skulle vilja läsa hennes bok Kärleksbarnet. Jag har jobbat med barn i så många år och har träffat på dessa "stjärnbarn" och undrat hur har det gått för dem. Därför skulle jag bli sååå glad om jag vann en bok. Kram Madeleine

Marie Lind fd Dahlberg sa...

Så fantastiskt roligt att se att Hillevi har blivit författare och att hon har tagit sig igenom sin svåra barndom.
Hon är modig som delar med sig av sina erfarneheter genom livet i Kärleksbarnet och nu också i Hungerflickan.
Genom att öppna upp känslorna, skriva om dem och få andra att läsa om det tragiska som hon varit med om, så bearbetar hon sina egna känslor. Dessutom så hjälper hon alla dem som inte vågar söka hjälp utan lever med smärtan. Förmodligen öppnar hon upp deras sinne så dem vågar söka hjälpen hos vänner, föräldrar eller genom sjukvården. Eller så klarar dem sig igenom detta ändå, men med hennes hjälp via böckerna.
Jag skulle vilja kalla henne en ängel utan vingar.
Lycka till från mig <3

ANNIKA sa...

Jag är med och tävlar om boken .Hoppas nu på turen...
kram
gustafsson.57@hotmail.com

Lottare sa...

Jag har många gånger själv funderat över att skriva om min barndom och mina år med ångestdepression (var sjukskriven i 5 år pga av att jag var för ambitiös)! Att läsa den här boken skulle kunna hjälpa mig att faktiskt komma igång själv!

En Mölnbobos Liv - Melvins Mamma sa...

Jag är gärna med i utlottningen, jag har läst mycket böcker men inget av Hillevi.

Här har jag tipsat

http://molnboanna.blogg.se/2010/march/hungerflickan.html

info@annakarlsson.se

E-B sa...

Skulle vara en nyttig bok för mig att läsa!

Mamma Mia sa...

Hungerflickan verkar som gjord åt mig, jag behöver verkligen en bok för att ta det lugnt ibland..kramiz

Annica sa...

Jag vill gärna vinna boken. :D


bloodsband@live.se

Anonym sa...

Hej. Jag vill gärna vara med i denna utlottning.
Hoppas på tur.

solig2@gmail.com

Sanna sa...

Jag vill vara med i tävlingen =)

Sanna_g_89@hotmail.com

Annika sa...

Jag vill givetvis vara med, vore skoj med nåt nytt att läsa!

Min länk finns här:
http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/march/hungerflickan.html

Kram Annika

Rolf sa...

Det är alltid intressant att läsa självbiografier. Man lär sig att förstå andra människor och andra levnadshistorier än den egna. Romanen grundar ju sig enligt författaren på självupplevelser likt hennes senaste roman.

Love och Vanja! sa...

Jag vill gärna vinna en bra bok!
sunetess[snabelA)hotmail.com

sara sa...

då jag själv haft ätstörningar i en stor del av mitt liv så kan jag sätta mig in i hennes bok till fullo. har läst flera av hennes bäcker och dem är välskrivna och lättlästa och alltså helt perfekta!

tina sa...

jag är med. jag slukar alla böcker. :)

petra sa...

hej jag vill också vinna boken, har läst ut alla mina böcker och jagar ngt nytt att läsa dessutom så är det min födelsedag den 10 april och då tycker jag man ska få vinna, så det så!!

Baxita sa...

Å den verkar som om den kan ha någonting att säga mig. Vill gärna vara med i utlottningen!

evamar sa...

Åh, den vill jag gärna läsa. Verkar riktigt bra,

Har länkat hos mig:

http://evamar.blogg.se/2010/march/bok-10-april.html

Lotta Fröjd sa...

Blev verkligen sugen på att läsa den!

Såg att en annan deltagare fyller år den 10:e, kul! Jag fyller år den 9:e :D

Länkar givetvis:
http://blog.thefrojd.com/hungerflickan-10-april

Kram

Carita sa...

Jag vill gärna vara med. Den verkar bra!

Mvh, Carita
turkost@gmail.com.

Ylva sa...

Är gärna med och provar lyckan!

Kram
choklad@gmail.com

Linda sa...

Jag vill jätte gärna vara med och tävla

http://lindatavlar.blogspot.com/2010/03/vinn-hungerflickan.html

Mamma Mia sa...

jättegärna vinna en bok jag behöver koppla av lite..

Gunilla sa...

hejsan, vill gärna vinna"
gnilla.karlsson@gmail.com

Anonym sa...

Hej!
Jag deltar jättegärna i den här tävlingen.
Jag har ingen blogg, men min e-mail är santtu_nyberg@hotmail.com. Jag mailar mina 4 närmaste vänner om tävlingen.

Kram Sandra
(santtu_nyberg@hotmail.com)

cammie85@hotmail.com sa...

Vill gärna vara med :) länkat: http://tipsblooggen.blogg.se/2010/march/vinn-en-bok.html

Anonym sa...

jag skulle villa vinna så himla gärna boken verkar så intressant och kanske försvinner mina komplex
över min kropp
kram
min mail:mathildaros@hotmail.com

Fröken Eko sa...

Hejsan och glad påsk!

Jag vill gärna vara med och tävla :)
I högra sidospalten på min blogg har jag lagt in en länk till din tävling, som jag låter ligga uppe t.o.m. sista tävlingsdan.

Häls. F

Anonym sa...

Jag vill läsa denna fantastiska bok jag har läst utdrag ur berättelse ur amelia.
annica@flinkens.com

care69 sa...

Jag är med!

Har länkat:
http://care69.blogspot.com/2010/04/10-april-vinn-boken-hungerflickan.html

Linda sa...

Hej jag är gärna med i utlottningen av böckerna, jag har en sådan torka så jag behöver verkligen en ny bok!!
länk: http://jagtavlarhos.blogg.se/2010/april/vinnarna-presenteras-pa-bloggen-lordagen-den.html

kram Linda (linlar78@ spray.se)

Kawwe sa...

Är gärna med i utlottningen :)

kram
kawwe@hotmail.com

Malin Hjertsson sa...

Jag såg inslaget på TV och blev mycket berörd. Vilka böcker har hon mer skrivit? Det hade varit kul att läsa alla.
Kram Malin

Tina i Skåne sa...

Ett Nytt Försök...

Såå har även Jag landat här på Din planet och får se världen med Dina ögon.
Och GLAD :-) ÄR Jag för Det.

-Vilka UNDERBARA FOTOGRAFIER!!!
De ger en sån Good-feeling!

Det är först Nu som Jag har hört talas om "Hungerflickan" - Jag känner igen Mig själv såå mycket i Henne - att Jag MÅSTE läsa Boken!!!

Om Jag minns rätt så är det en fortsättning på författarens första bok:"Kärleksbarnet" - som Jag inte heller har läst.

Ha det Vackert!
Sena Hälsningar från Tina i Skåne

Sally sa...

Tack allihopa för era inlägg! Nya chanser kommer framöver, ha en skön vår så länge.../Sally