söndag 20 juni 2010

Rod Stewart på Malmö Stadion 18/6 2010

Hade den enorma turen att få, och då menar jag FÅ, en biljett till Roddan på Malmö Stadion.
En kylig sommarkväll var det, men uppehållsväder tack och lov. Eftersom det var en Golden Circle-biljett kunde jag utan vidare traska fram till scenkanten och fota, jätteroligt!!!









För mig är Rod Stewart lika med Atlantic Crossing från 1975.
Då var jag tio år. Sen har man förstås gillat en och annan hit som han levererat men framför allt är det just detta albumet som varit med hela vägen.
Kolla denna alldeles fantastiska versionen av "I dont wanna talk about it" där han sjunger tillsammans med Amy Belle.

3 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Honom har jag beskådat en gång. Det var i grannstaden Köpenhamn och året var nog 1983. Tänk vad tiden går...

Moster Mjölgumpa sa...

Vilka fina bilder du lyckades ta, inte illa att få en sådan biljett...

Egil sa...

Om du minns vilka låtar som han spelade den där kvällen får du gärna svara till min e-post adress egil1987@outlook.com

=)..:

Hade varit kul att ha en setlist från den kvällen.