tisdag 14 juli 2009

Seglatsen Malmö-Skanör

Nu har jag för första gången nånsin färdats med segelbåt. Urhärligt, även om vi fick gå för motor hela tiden pga brist på vind.

Jag checkade ut från jobbet vid lunchtid en fredag och gick på semester (trodde jag...mer om det sen) och en timme senare var vardagen ett minne blott.
Första anhalten var Skanör och dit tar det ungefär fyra timmar från Malmö. (Kör man bil tar det en halvtimme).

Bron blir man aldrig mätt på. Malmös i särklass mest fotograferade objekt, och just därför så kul att hitta lite annorlunda vinklar - som när man t.ex passerar under den.

Ni ser vattnet, va?...i princip spegelblankt...

Jag är en sann badkruka - men de andra stod på huvudet mitt ute i Öresund...

...och gillade att åka på släp efter båten.

Foton: Sally

Och sent på eftermiddagen var vi framme i Skanör...

Inga kommentarer: