tisdag 14 juli 2009

Skanör by night

I Skanör var det just denna helgen Sillamarknad och Hamnfest.... men det var inte så himla bra tyckte jag. Hade förväntat mig massor av rökta firrar och provsmakningar och sånt... lite mer genuina grejor för ett fiskeläge, men det såldes strumpor i fempack för 100 spänn... och spunnet socker.... och så ett skränigt tivoli där en lott kostade 30 spänn. Vi gick en runda men sen var vi mest i hamnen där vi tog en grillplats i besittning.

Vädret denna helgen var suuuuper. Riktigt riktigt varmt. Folk badade till långt in på kvällen... Tog några bilder på avstånd som blev ganska trevliga (kan man säga att bilder är "trevliga"...?).
Solnedgången gick inte heller av för hackor. Observera att jag inte manipulerat med färgerna...

Sen sov jag sisådär i båten.... lider ju lite av klaustro i vissa lägen, menmen....inte värre än att jag kunde sätta mig över det.

Dan efter skulle vi styra kosan mot Dragör....

Foton: Sally

Inga kommentarer: