tisdag 3 mars 2009

En Utmaning

Hos Baronessan fanns en utmaning. Här kommer mina svar:

1. Vad ville du bli när du var liten?
När jag var riktigt liten ville jag bli flygvärdinna...Men när jag var 12 år såg jag en film som gav mig ett djupare perspektiv på tillvaron, den hette "Caryl Chessman - dömd att dö" (1977) med Alan Alda i huvudrollen. "Kill me if you can" var filmens orginaltitel och var en sann historia om en dömd våldtäktsman i Californien som tillbringade 12 år på Death Row innan han slutligen avrättades. Efter det var jag övertygad - Försvarsadvokat skulle jag bli...

Så här skriver en annan tittare på imdb.com, från the-land-down-under:
"I saw this movie many years ago and have been trying to find it in video form ever since. Caryl Chessman was an amazing man. He did everything he could to proclaim his was innocent, and finally got what he wanted, but too late! I found it heartwarming in that the truth will prevail even though it may come late as in the instance of Caryl, and tragic because he was an innocent man who wrongly faced the death penalty and was sent to the electric chair. It actually had me on the edge of my seat so many times as I was convinced of his innocence.Alan Alda has played some great roles in the past and after this movie and in my opinion he did the character of Caryl Chessman justice. The most memorable movie I have ever seen. I will continue to find a copy of this movie and I also want his book."
Det vill jag oxå!

2. Vad blev du?
En beteendevetare som jobbar som Analytiker inom rättsväsendet.

3. Samlar du på något?
Ja, på böcker om Malmö.

4. Vem skulle du vilja slå på käften, alt. skicka en brevbomb till? Orsak?
Too late - jag är inte så förbannad just nu att jag känner för att slåss.

5. Vem skulle du vilja krama?
Too late - jag är inte så välvilligt inställd just nu att jag känner för att kramas.

(Det skulle vara med min store pojke i så fall, som jag inte sett på två månader.)

6. Hur ofta ljuger du?
Väldigt sällan - av den oerhört enkla anledningen att när man talar sanning så har man ALLTID ryggen fri.

7. Vad var det bästa som hände i går?
Igår...hm....får minsann tänka till....minns bara att det var måndag....det bästa...Näää...Jooooooo, det var ju så roligt med alla besök till min bloggtävling!!!!!!! DET var absolut det bästa igår!!!!!!

8. "Säffle...på vägen till Provence". Är det en bra slogan?
Ja, den är nästan lika bra som "When in Skåne - don´t miss Sturup"....(förklaring: Sturup är en liten knallgul flygplats, absolut inget att se) eller gamla goa "Haur du sitt Malmö - så haur du sitt varden" (översättning: Har du sett Malmö - så har du sett världen"). Självgodhet är bland det roligaste som finns (så länge den är spelad:-). Min granne/vän sa t.ex så här när hon funderade på att börja dieta:
- Jag tycker faktiskt inte att denna kroppen passar till mitt lilla, söta ansikte...
:-)

9. Kan du jonglera med tre bollar?
Nej

10. Vad är det godaste du har i kylskåpet just nu?
Ska kolla...ojoj, det var inte så upphetsande där inte...en skål med vitlöksoliver. Det är liksom typ den eller en påse morötter. Tradit.

Foto: Sally
Varsågoda att nappa på utmaningen ni som känner er manade...

1 kommentar:

Baronessan sa...

Hej! Kul att du nappade på utmaningen. jag återkommer :)