tisdag 17 mars 2009

På väg hem från jobbet...

...en helt vanlig tisdag.
Visst, det blåste som tusan, men det gör det ju för det mesta här i Metropolen Malmö...men solen sken och det var inte iiiiskallt, och jag behövde inte stressa utan kunde strosa hemåt...

Men vad var detta för en konstig filur? Jag kan ingenting om fåglar, men så vitt jag kan minnas har jag aldrig skådat en sån här i Malmös kanaler - så han kan inte vara malmöit....Nån som vet?

Och så en klassisk och tråkig vår-bild....:-)...

Foton: Sally

2 kommentarer:

Anonym sa...

De verkar ha ett bo där i muren utanför den grekiska restaurangen. Han ser så stolt ut när han simmar omkring, ensam herre på täppan! Men jag vet inte vad det är för sort...

Anonym sa...

Jag tror att det är en Storskarv:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Storskarv