torsdag 26 mars 2009

Kulturfyran; Just nu

Kulturfyran ställer frågan vad vi gör just nu:

1. Vilken bok läser du just nu? Ingen. Nä, faktum är, och jag har säkert skrivit det tidigare, att jag har kommit ifrån bokläsandet. Jag har ju inte haft nån lust med några känslomässiga intryck under ett tag (musik, film, böcker) och tja, på nåt sätt har jag vant mig vid det. Jag läser tidningar, men det är det hela. Sitter dessutom vid datorn tills det verkligen är hög tid att nanna kudden. Så när jag väl kommer i säng så finns det liksom varken tid eller ork för läsning. På ett sätt är det ju synd, men å andra sidan är det positivt att jag har att göra/kan fokusera på något hela kvällarna. Så struntsamma, allt har sin tid. Ge mig en bra Stephen King som jag inte läst innan så ska jag nog tusan försjunka! På tal om böcker så MÅSTE jag läsa Svensk Maffia och Snabba Cash...jag verkligen måste.

2. Vilken skiva lyssnar du på just nu eller lyssnar du mest på för tillfället? Inte mycket måste jag tillstå. MEN - betydligt mer än för ett tag sedan. Men det blir mest blandad kompott....inga hela album just nu.

3. Vad är det roligaste du ser fram emot den närmaste tiden? DET däremot, är ganska mycket. För det första ska jag jobba övertid i helgen, med andra arbetsuppgifter än mina egna, och det tycker jag ska bli kul. Jo, det är sant, det är inget skämt, jag ser verkligen fram emot jobba ihop övertidsersättningen...:-) Ska bli en ren fröjd! Och sen - om en vecka, så bär det av till Ullared med kollegor, och DET är superkul. Å, vad roligt det ska bli. Nästa helg är det även min och P:s femtonde (!) vårfest. 120 pers på lokal med fin middag och hallabaloo och skrål&skål. Och grannträff blir det på söndagen. Sen är det påsk och då blir det en massa tillfällen till samkväm, träffar med olika gäng. Sen ska jag middagsdejta med kollega...och ut och äta med en kompis...och gå på fotoförenings-möte...After Worka...och fira lillebror...ordna maskerad...springa (läs; promenera) Vårruset, och gå på dop. Det är hur mycket som helst som ska hända den närmsta tiden! Klart man inte har tid att läsa böcker då!...:-)

4. Vilken blogg läser du helst, just nu? Kolla listan i marginalen....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svensk Maffia är väldigt bra och intressant! Skippa "Snabba cash", så oerhört barnslig.... total besvikelse!!
Däremot hoppas jag att du har läst eller ska läsa Stieg Larssons Trilogi.

Anonym sa...

Kom på att jag faktiskt traggade mig igenom Män som hatar kvinnor...men jag tyckte den var uuurseeeg. Bra story, intressanta karaktärer, men ack vad den skred långsamt framåt, på tok för mycket tomma ord, bort med en tredjedel....Men jag kanske ska ge nån av de andra en chans..?!:-)

Anonym sa...

Hej! Kul att du tittat in på min balkongblogg. Klart du får ha den bland dina favvisbloggar! Jag lägger din i mina favoriter och lär komma tillbaka hit igen. Ska bli spännande att se hur din balkong ser ut! /Camilla