måndag 23 mars 2009

En lördag hos gamla, goa vänner

I helgen som gick gjorde vi en liten avstickare norröver, dvs körde de sex blygsamma milen till Helsingborg och gamla kompisar där. På vägen blev det obligatorisk kissepaus på Glumslövs Backar (jag vet, det är bara sex mil, men sån e jag...)...ja, inte PÅ backarna, men väl på macken. Från Glumslöv kan man också skåda Ven där ute i sundet, så även en grå dag som denna. Jag har det svårt med Ven, vill så gärna älska det för det är så vackert, men usch, vad ont det gör att tänka på någon lycklig - och olycklig - stund där. Bort, bort, bort.... Jaja....ni ser den mörka strimman där ute...
Väl i Helsingborg så landade vi i L&A:s nybyggda härliga hus i Maria Park. Jag blev genast bästis med den underbara Kaffemaskinen, som serverade mig Cappuccino hela långa eftermiddagen....

Vi fikade och pratade, pratade, pratade. Är det inte konstigt att det ska behöva gå flera år emellan varven, när vi bor så nära varandra?

En egenhändigt nischad öppen spis

Korkat värre!

Lillebror rockar loss!

På hemvägen blev det förlustelser på Max i form av snabbmat. Jag gillar Max - känns liiiite mer som en restaurang eftersom det är renare och fräschare än på McD och BK. Och personalen har hårnät - det gillar jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång du gör utsvävningar till Helsingborg, kan jag varmt rekommendera restaurangen, "Buonasera, buonasera". Ligger ca 800 meter norrut från knutpunkten och är ÄKTA Italiensk med cosmopolitisk känsla! Jag går gärna ut i Helsingborg där jag är anonym!

Anonym sa...

Hoppsan! Det var rena rama inredningsreportaget....vad fint dom har det! *L*

Elina sa...

Vad fint de har det :)

Tack så mycket för The body shop sakerna! De kom idag och verkar helt underbara, ska jag unna mig att använda när tentan är klar :)

Jag skriver ett inlägg om det i min blogg.

Ha en jättebra dag :)

Anonym sa...

Till Anonym:
Tack - det tipset ska jag faktiskt komma ihåg!

Till Mia:
Ja, det kändes som en utställning i jämförelse med min enkla boning...:-)

Till Elina:
Finns det nåt härligare än avklarade tentor...:-)