lördag 21 mars 2009

MusikFoto; Färg

Har hittat en ny fotoutmaning med nytt tema varje vecka som jag tänkte haka på. Uppgiften är att hitta en låt/artist som knyter an till temat och dessutom komplettera detta med ett foto. På veckans temat färg var min allra första tanke Blue och därför håller jag mig till den tanken (annars snärjer jag in mig på Youtube och sen kan jag aldrig bestämma mig:-). Så varsågoda, en låt som jag lyssnade mycket på under en viss period (hela albumet egentligen)....Blue med Best in me...


Den första bilden som dyker upp i mitt huvud, vid första tonerna av Blue, väljer jag att presentera nedan. Den är en drömsekvens, som jag själv kan tolka på många olika sätt...Blue, känslan av att det inte är på riktigt, havet utanför fönstret - melankoli, förhoppningar, eller något annat?, solstrimmorna som lyser in - ensamhet eller tvåsamhet?...alla känner vi olika saker när vi ser en bild eller hör en låt...Hur tolkar ni den?

Foto: Sally

Kolla fler bidrag på

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får känslan av ett hus som flyter på vattnet. Härlig tokning och härlig låt. Skön söndag!

sinneskatten sa...

Bilden är av den kalibern att man ser olika saker hela tiden.
Med den låten så är det!!!!

Rajson sa...

Välkommen in i leken!
En höjdar tolkning dessutom.
För mig är detta en "blå" gryning dagen efter något gott.
Ha det gott!

Anonym sa...

Härligt val!!

Anonym sa...

Visst är det en kul med Musikfotot. Har varit med några gånger, men nu befann jag mig på semester och datorfri...så jag följer upp helgens bidrag nu....härligt tolkning och skön låt! Fin blogg med "lite av varje"!

Anonym sa...

Tack allihopa! Va kul att ni tittade förbi!