söndag 18 januari 2009

Kulturfyran, 2

Veckans Kulturfyra handlar om pessimism...

1. Är du pessimist eller optimist?
Optimist - i grunden, fast ju äldre jag blir desto mer Realist. Det är bra för det mesta att vara optimistisk, men också fruktansvärt jobbigt att nästan jämt hitta och se möjligheter och lösningar. Önskar att jag kunde vara riktigt jäkla negativ ibland och bara ge upp och skita i saker/folk.

2. Vilken är den mest pessimistiska bok eller film du läst eller sett?
Svår fråga. Kan inte komma på det på rak arm.

3. Vilken musik lyssnar du på om du känner dig pessimistisk?
Om jag vill bli uppåt så lyssnar jag på musik från långt-tillbaka-i-tiden, som inte är förknippade med några negativa minnen.

4. Vad gör du när du känner dig pessimistisk om något?
Att planera roliga saker har alltid varit min strategi, men det är inte i samma utsträckning nu om innan. Ibland är det bara att genomlida det, och hoppas att tiden gör sitt. Ibland bara sover jag, så slipper man tänka på eländet, åtminstone för en stund.

Inga kommentarer: