söndag 25 januari 2009

Kulturfyran, 3

Nya frågor från Kulturfyran...

1. Vilken film har gripit dig mest?
Varje tid i livet har ju sitt, så därför måste jag nämna ett par stycken (som GRIPIT mig, inte som nödvändigtvis är de bästa...): Vi Barn från Bahnhof Zoo, The Deer Hunter, Broarna i Madison County...............hm....få fundera lite till, vet att det finns fler...





2. Har du somnat i någon film någon gång?
Somnar i princip aldrig i soffan, men förmodligen har det hänt nån gång som jag inte minns. Vääääldigt länge sen i så fall.
3. Har du läst någon bok du inte kunde slita dig ifrån?
Ja, massor, men det var också länge sedan. Jag läser sällan böcker nuförtiden...
4. Har du tyckt någon bok varit så hopplöst dålig eller illa skriven att du inte läst klart den? När New Age kom (som jag tar avstånd från eftersom jag är den Vetenskapliga Typen) och var och varannan went bananas...så läste jag, för nyfikenhetens skull, de båda omtalade böckerna Den Nionde Insikten (storyn kunde varit ok, men den var så illa skriven/översatt att den inte gick att läsa...hu) och nån flummig bok om delfiner på Kolmården som kommunicerade...den hette "Gåvan från stjärnorna" och den var i särklass det värsta jag nånsin läst i tryckt format. Minns faktiskt inte om jag läste från pärm till pärm, men tillräckligt mycket för att bilda mig en uppfattning...Menmen, smaken är som baken..



1 kommentar:

Sara Ödmark sa...

Jag har svårt att lägga ifrån mig böcker även om de är usla. Då känns det liksom så bortkastat det jag läst dittills. :)