lördag 31 januari 2009

Det är så här...

Jag har en massa avsnitt i mitt huvud om sånt jag vill skriva om...och det kommer nya hela tiden. Har liksom ett lager, vissa är bara en rad, vissa är betydligt längre, vissa glöms bort direkt men vissa återkommer envist. Nu snackar vi personliga saker, dvs de handlar inte om Mat...:-). Nä, de handlar om sånt som jag tänker länge och väl på, dag ut och dag in, månad ut och månad in, och faktiskt också år.... minnesbilder, ORDens egentliga betydelse, frågeställningar, eller slutsatser som jag drar efter en jädrans massa tänkande. Och just när de tar form där i huvudet så har jag ett himla behov av att uttrycka mig - men då befinner jag mig visst alltid på väg hem genom stan, i sängen på kvällen 2 minuter från att somna, i bilen...eller nån annanstans - i alla fall inte vid datorn. Så jag måste börja skriva upp tänkte jag...i min lilla Sally-kalender:-)... Så nu har jag en liten lista här med några punkter som jag vill, och kanske kommer att, beta av:

- Är jag osynlig, eller?

- Kapacitet

- Alla Hjärtans Dag

- En spegelbild på Ven

- Kärlek är...

- Tillit är...

- Villkorslöst

- Ler och långhalm

Ja, personliga tankar, men det hoppas jag ni står ut med då och då, mellan alla recept och Youtube-klipp....:-).

Nu har jag fullt upp, så återkommer senare så får vi se om man är in the mood för lite allvar....

Ha en bra lördag så länge!

Inga kommentarer: