söndag 25 januari 2009

*fräääääs*

...*snorar*... Sicken kväll. Nu var det filmen som fick mig att snyfta till lite på slutet. Nicholas Cage får chansen att prova på, få en glimt, av det liv han många år tidigare valde bort. Och kommer på att det är där han vill vara när han av högre makter bryskt förpassas tillbaka till Verkligheten. Där letar han upp sin kärlek (som han levt med i det alternativa livet)...hon är först inte mottaglig, men Nicholas ger sig inte: - "Du är en bättre människa än mig. Men jag blev bra av att vara tillsammans med dig. Och ja, vi kan fortsätta leva varsitt liv som är helt okej. But...I´ve seen, what we can be like together...."

Och kolla, nu hittade jag tamejtusan slutscenen på Youtube....

Så jo, en ganska sevärd film. Inte på bio. Kanske på dvd. Definitivt på TV. (Han var femtusen gånger bättre i denna än i WTC)...Jo! 5000 gånger!:-)...Minst!

Nä vet ni vad, nu får det minsann vara bra med filmer och musik på ett tag....dagens (över)dos lär räcka läääänge...:-)...Ja, man är väl knäpp. Helt enkelt.

Jag gillar temat - det där "Vad skulle ha hänt OM...". Lite grann som "Sliding doors" som också handlar om alternativen. Finns det inte en med Jim Carrey också, eller är det Tom Cruise? Minns inte nu. Oj, vad klockan blev mycket. Rekord. Nu kallar John B inifrån sovrummet....Gonatt.


1 kommentar:

Anonym sa...

Men åh, så van e jau! Skulle bara kommentera att filem hette Vanilla Sky men blev att jag mailade! :D Suck

Hälsningar teknikergeniet
/Janet