lördag 24 januari 2009

Tradig lördag och måååånga kalorier

Nu är det kväll (har suttit vid datorn i princip hela eftermiddagen) och jag har varit i närbutiken, och jag har badat och jag har ätit korv Stroganoff från igår, kryddad med röd currypasta, tabasco och sötsur sås. I närbutiken köpte jag WC-doftspray, sopsäckar (har typ frångått vanliga plastpåsar - lika bra att köra säckavis), tandkräm, fönsterputs (typiskt nog var det mörkt vid det laget, så får putsa en annan dag) nötkräm, snusklubba och 6 kg Ariel.

Träffade ju faktiskt också Levande Människor i närbutiken, en gammal skolkompis och en granne, så där slog man ihjäl en halvtimme rakt av.

Förutom det nämnda godiset har jag också klämt i mig min egenhändigt hopgeggade choklad, världens godaste blanning, och tja, det blev väl en 200 g över från igår som jag girigt har slukat. Här kommer "receptet" förresten:
200 g Marabou Mjölkchoklad
smältes och geggas ihop med
200 g Marabou Mintkrokant
över ett vattenbad.
Rör i en påse Mjölkchoklad-Polly (inte påsen, bara pollisarna).
Häll ut på smörpapper eller ett fat eller nåt och låt stelna i kylen. Bryt bitar och ÄT IHJÄL ER!
Sjukt gott!
Om man vill kan man säkert blanda i vad som helst typ Käck (eller Kick - fånigt att byta namn), Dumlekolor, Mashmallows eller nåt.
Jag lovar - SÅ gott!

Så jag har väl fått i mig typ 20 000 kalorier hittills idag.
Men jag och min chef/kollega ska börja dieta på måndag så då blir det andra....bullar (?)...

Jahapp. Så min ambition denna lördag (efter ett misslyckat försök att ordna spontanfest - de flesta, av de som svarade på mitt upprop, var sjuka eller redan uppbokade...) är att lyckas hålla mig vaken till Körslaget, och inte dö av tristess innan dess. Förra lördan gick det ju inte så bra, men ikväll tror jag att jag har en chans att lyckas...Det är ju mindre än en timme dit..

Jag längtar efter min store pojke, han har varit hemifrån i två veckor nu. Kollade på DTF Travel om Uppsala fanns som resmål (har ju en tusing tillgodo där som brinner inne om en månad), men nä.

Jaja....nu ska jag surfa vidare....och äta snusklubba - en STOR en!
Ses senare - kanske....


Inga kommentarer: