söndag 11 januari 2009

Sömnlös natt

...får man om man klunkar i sig lillebrors Lepheton strax innan läggdags (hostdämpande morfinsläng i)...just i kombination med ostadigt blodtryck. Det resulterade i kroppen på högvarv, hjärtat som rusade på som om jag nyss sprungit 200 meter i full fart (jodå, jobbigt för mig), och med lite feber till och från kunde jag älta mina personliga världsproblem till fram på morronkvisten...när jag inte löste korsord förstås. Men jag kom faktiskt fram till en del slutsatser - kom ihåg saker som jag inte tänkt på på väldans länge. Dessutom har jag nåt vajsing i höften så när jag skulle upp och dricka...gå på toa...dricka....gå på toa....dricka...gå på toa....(man blir torr i munnen av Lepheton) så fick jag rulla ur sängen som en annan pensionär. Eller som en nyförlöst. Glömde ju skriva att jag inte mått så bra i helgen, och det verkar inte ge med sig än. Jaja...ikväll ska jag låna filmer av grannarna och sen ska jag ligga i soffan och dricka slut på min Baileys kanske, och BARA ta det lugnt.

Nån scart-kontakt blir det dessvärre inte idag. Orkar knappt ta ett steg. Skulle städa ut storebror, men tar bara fem minuter i taget, sen är det soffläge. Jag vet, jag borde strunta i det helt och hållet, men svåååååårt att koppla av.

Och vad vackert väder det är! Jag har glömt hur det är att vara utomhus i dagsljus...när jag går till och från jobbet är det ff mörkt....Har balkongdörren öppen iaf...*andas iiiin, andas uuuut*...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära Sally, jag önskar att jag hade ett gott råd att ge till dig, men det är svårt... Ska du jobba i veckan? Tycker i alla fall att du ska haka på min lilla Health & Happiness som jag tänkte köra nästa vecka (kolla bloggen). Jag hoppas att du kryar på dig!