onsdag 28 januari 2009

Kulturfyran

Veckans Kulturfyra ställer följande frågor:

1. Vad skulle vara det första du skulle göra om du vann 2 miljarder kronor?
Miljarder? Men det är ju så sjukt mycket så det går inte att föreställa sig - hade varit lättare att svara på 2 miljoner, men...Då skulle jag först och främst grejat några, i sammanhanget, småsummor; Löst studielån/banklån, köpt helt nytt bohag, bokat resor, löst föräldrarnas eventuella lån på gård och ägor.

2. Vad är din svaghet när det gäller pengar, vad har du lättast för att slösa på mer än du borde?
Jag brukar inte slösa. Vad menas med det egentligen? Att man gör onödiga saker? Jag bjuder hem folk, köper presenter, och köper sånt som är gott, fast jag tycker inte att gör det oftare än vad jag borde - snarare är det för sällan. Och jag tycker inte att det är onödigt...Liksom, vad ska man annars göra?

3. Om du skulle skänka något till något välgörande ändamål: vad skulle du skänka till?
Cancerforskning, ALS-forskning

4. Om du skulle satsa en del av pengarna i något kulturellt, vad skulle det vara? En film? Sponsra en författare? Sätta uppe en teater? Köpa in konst?
Hade du frågat mig för bara fem år sedan...eller tio....eller tjugo.... så hade svaret varit att jag skulle skrivit den där boken jag alltid drömt om att skriva - och låtit trycka upp en på egen bekostnad. Men inspirationen till det projektet finns inte kvar, så....har faktiskt ingen aning, tål att funderas på.

Inga kommentarer: