måndag 2 februari 2009

Bebisträff

...var det hemma hos mig i söndags. Ja, som jag skrivit innan, så är ju enda sättet för mig att få vara med - det är att anordna en...:-). Jag har ju liksom ingen egen..:-). Fyra väninnor som under en fyraveckorsperiod levererat bebisar, kom vid elva-tiden och gick hem sex timmar senare. Vi åt och pratade, och det var så himla lugnt och avkopplat och mysigt. Jag hade nog en bild av att det skulle bli tjo och tjim och skrik och spyor lite här och där och bajsblöjor och sånt, vilket ju har sin charm (så länge det handlar om bebisar). Men icke - de små liven sov och åt och var så mysiga så. Jag hade köpt några små presenter till dem...klassiska FIX-bodies till Theo och Noah, en - vad heter det, sparkdräkt typ med peacemärken till Julian, och små virkade skor/strumpor till Märta. Visst har de fina namn!!?

Till lunch intog vi en ny favvorätt som jag blev bjuden på i veckan...Tack C!!! Lax med sötsur sås och cashew. Superduperenkelt! Vi var fem vuxna och två barn (ej bebisar:-) som åt...

8 laxfileér lägges i ugnsfast form
Klicka på lagom med sötsur sås, typ ½ dl på varje
Strö på cashewnötter
In i ugnen 200 grader 15 min.

Till det serverade jag couscoussallad, creme fraiche, vanlig sallad typ och vitlöksbröd. Smarry! Ris går också bra såklart.


Till fikat blev det Cup-cakes XL...och nu måste jag erkänna - de var färdigköpta....Jo, alltså jag HANN inte baka. Men de var supergoda (sa gästerna, jag håller ju igen), och jag dekorerade själv i alla fall...

Med nalle-strössel, gulligt va?!

Avslutningsvis skulle vi ta gruppfoto på de små liven. Det gick inte så bra som ni ser, att döma av kvalitén på fotona. Det sprallades, och boxades, och fäktades och skrattades och vrålades...

foton: Sally












1 kommentar:

Anonym sa...

Sally!

Tack än en gång för en jättegod och mysig lunch, och tack för de söta skorna till Märta! Tycker att vi ska försöka samla gänget igen, kanske kan vara hos mig nästa gång?!

Kram Karin