torsdag 19 februari 2009

Kulturfyran; På tal om bokrea

Kulturfyran handlar om böcker och bokrea....

1. Vad betyder böcker för dig? Mindre nu än förr.

2. Brukar du köpa böcker under bokrean? Nix.

3. Vilket är ditt bästa minne från bokrean alternativt har du något kul minne i samband med någon bokrea? Jag var 17 år, och tillsammans med F. Jag bodde hos hans föräldrar en period (utanför Sthlm), även när han inte var hemma. Hans gulliga mamma var så bekymrad att jag inte hade nåt att göra i huset när jag var ensam hemma så hon drog iväg med mig till en bokrea på Drottninggatan och bunkrade romaner för flera år framåt. Jag försökte värja mig, men det var tröstlöst. Vi hade kassavis med oss hem. Antagligen tyckte hon också att jag behövde andra kulturella intryck än popmusik...:-)

4. Vilken är den i särklass allra allra viktigaste boken för dig? Viktig? Hm...det får väl bli en världsatlas då.

Inga kommentarer: