måndag 16 februari 2009

Huller-om-buller-punktform

Eftersom inspirationen tryter lite idag, och jag förvisso skulle kunna skriva nån av ämnena som står här i högermarginalen men det krävs en stor dos känslomässigt engagemang för det, och det har jag inte nu eftersom jag dessutom har suttit framför datorn sedan 18.30 (förutom hela dan på jobbet)...så jag kör lite i huller-om-buller-punktform här kring den aktuella tillvaron...

- Melodifestivalen var kanon i lördags tyckte jag, snudd på som den stora finalen. Fem bra låtar av tio, inte illa pinkat. Måns var outstanding, dekoren, showen, doakören...och refrängen sitter ff som klister. Positiv överraskning stod Lili & Susie för, trots sina något strama leenden...
- Det snöar lite här i Skåne. Det innebär ett hyfsat vitt sportlov. Kryss i taket.
- Jag har fått ändan ur vagnen och lagt ut lite prylar på Tradera. Mer ska ut imorrn.
- Mitt surroundsystem är installerat! Jag kollar ju ff inte TVn på mer än nån gång i veckan (t.ex melodifestivalen) å lyssnar i princip inte på musik än (nån gång vid datorn)....men toppen när man har gäster!
- Jag håller på att utforska djungeln kring IP-telefoni. Ska byta mitt fasta (har sagt upp det). Nu ska jag hitta det bästa och billigaste alternativet...antingen bara telefonin - eller ett paket som även innehåller bredband och TV-kanaler. Så det är bara att fortsätta tröska sig genom all info som finns. När ni ska gräva i sånt så är Konsumentverkets hemsida kanon....där finns bl.a telepriskollen.se...
- Jag tänker snart ha en tävling här på bloggen! Jag älskar tävlingar, så nu ska jag jaga lämpliga sponsorer...
- Mitt hem är så städat att jag knappt känner igen mig.
- Och så vill jag byta elbolag! Djungel nr 2!...och elpriskollen.se...
- Imorgon har jag lunchdejt...

Jahapp. Det låter som att jag har fullt upp, men det har jag inte. Långt ifrån. Jag försöker liksom göra en höna av en fjäder när jag radar upp det så här - om jag ska vara ärlig...Jag ugglar mest här framför datorn, oavsett om jag är ensam hemma eller ej.

Nu får ni ha en god natt, imorrn vankas Tisdagstema...

Inga kommentarer: