fredag 13 februari 2009

Fredagen den 13de....

...är det en liten stund till, och än har det inte hänt nåt värre än vanligt. Men nåja, ca en kvart kvar, det kan ju bli jordbävning så taket trillar in, eller så kan ett plan krascha på mitt hus, eller så händer det nåt lite mer trivialt som att TVn fattar eld, eller att jag drabbas av vinterkräksjuka och svimmar på toaletten...

Hade hursomhelst, i vanlig ordning, inte lust med helg, tyckte det var måndag precis och jag har massor att göra på jobbet, men jag inledde helgen med att fika med M, vilket alltid är lika upplyftande....Tack M! You make me laugh! Inte illa pinkat...

Foto: Sally

När jag kom hem, vid halv sju snåret, var jag fast besluten att sanera lägenheten inför morgondagen, man tusan, jag får ingenting gjort! Tryckte i mig korv med bröd samt lite godis, (jag är en svag människa), och sen satt jag där - här - igen. Vid skärmen. Men jag fördrev tiden med en synnerligen trevlig tvåtimmarschat, manligt "sällskap" kan man drista sig till att kalla det..:-), så fredagkvällen blev ju ganska bra ändå. Nu funderar jag på att påbörja den där saneringen, men åååå, va tråkigt. Då är det roligare att sitta här en stund till, och sen krypa ner - jag och min sängkamrat Allt om Mat.

Ja, vad kan man mer önska av en fredagskväll....hm, ja, jag vet, det finns betydligt mer att önska, men det har jag förträngt just nu...

Natti!

Inga kommentarer: