lördag 7 februari 2009

Lördag natt

Jag tyckte Caroline var bra...fin låt - bölvarning men det klarade sig....och hon sjunger med sån inlevelse och så är hon rent ut sagt jäääääkligt cool och genuin och egen på ett positivt sätt i mina ögon....menmen kanske inte rätt i melodifestival tyckte jag - tills den där internationella juryn tyckte precis tvärtom. Intressant. Annars var ju startfältet uselt. Minst dålig var Emilia, och då poängterar jag: minst dålig. Poängsystemet var som väntat, det hade ju media förberett oss på. Jaja, bara att hoppas att kommande veckor har betydligt mer intressanta bidrag att bjuda på. Perfekt lördagsunderhållning iaf, så har man liksom nåt att göra flera lördagar i sträck.

Känns konstigt att sitta här igen å kolla melodifestivalen, och konstigt att det blev lika ensamt som andra gånger. Åren går. Jag hade ju en sån önskan om att inte se den själv, utan ha den som myskväll, men det blev aldrig så en enda gång. Jag trodde det skulle bli så. Minns förevändningarna. Så det stannade vid en, minst sagt, enkel liten dröm. Ja ni vet ju, ens värderingar förändras. Plötsligt upptäcker man att ens dröm kan vara att se melodifestivalen (!)....Och den enklaste lilla drömmen tycktes, just då, vara ouppnåelig.

Inga kommentarer: