fredag 15 maj 2009

Fredag

Oj, jag måste nog säga att det har varit en bra vecka. Otroligt intensivt på jobb med alldeles för många möten (det är nåt av det tradiaste jag vet, bl.a därför är jag inte intresserad av nån karriärsklättring) men det var nog en tillfällighet med alla sammankomster. Men kulkul med fest igår kväll, stor uppslutning bland kollegorna och karaoke för hela slanten. Och så var det kul för jag var inte med i festkommitéen vilket innebar att jag fick vara med på tipsrunda för en gångs skull...:-)
Sen är jag på sjätte dan med Modifast, det går lysande, jag är mycket chockad över mig själv, men det har också tagit veckovis, för att inte säga månadsvis, att bygga upp en kämpaglöd. Nu sitter den där i alla fall, så detta klarar jag!

Mina blommor, som än så länge inte har några blommor, nästan väller ur balkonglådorna (en svag överdrift bara) och snart ska de flytta ut. Undrar när det är lagom tidpunkt...? Är rädd att de ska blåsa sönder, eller att det ska bli för kallt för dem nån natt...

Jag har funderat ut en mycket bra lösning på hur jag ska få humlen, krassen och allra helst också vindruvor att växa i balkongen ovanför så jag får grönskande tak. Återkommer till det sen men kan väl poängtera att jag har en värdefull samtalspartner på mitt jobb och att han och jag bollar idéer på hög nivå. Just det ja, skulle ju berätta om de fyrtioåtta tennisbollarna...

Stora sonen med flickvän kommer hem strax efter den femte juni och det ser jag mkt fram emot. Under den närmsta månaden ska jag också hinna med en långhelg, ett dop, fyra studenter, Tosselilla, fester och säkerligen mer därtill.

Jahapp, nu ska jag blanda mig en påse chokladdryck, och sen ska jag hjälpa yngste sonen att stajla sig inför kvällens disco. Återkommer inom kort!

Utsikt från M:s högt belägna balkong i centrala Malmö

Foto: Sally

Inga kommentarer: