söndag 10 maj 2009

Stapelbäddsparken

Äntligen kom jag iväg till Stapelbäddsparken. Hittills har det varit barnafadern som sett till att yngste sonen får åka, men när han inte är hemma så faller det ju på min lott. Och det var helt okej (även om jag ofta bävar för att sitta ner och ta det lugnt:-).

Vädret var skönt, det var lite folk (fattas bara en söndagmorgon vid nio...), toaletterna var urfräscha, fika fanns att köpa...ja, det var finfint helt enkelt.

Det enda är att jag stör mig nåt infernaliskt på Malmö Stad som inte kan göra lite snyggt runt om området. Här kommer det danskar och turister om vartannat, och själva anläggningen är mycket uppskattad - kan man då inte hålla fräscht runtom, anlägga gräsmattor, göra nåt av den gamla rampen eller vad det är från Kockumstiden. Den ser ni på bilden här nedan. Kunde man inte rullat ut gräsmatta på hela den så folk (ungdomar mestadels) kunde ligga där och sola och slappa? Till exempel. Såg två föräldrar nu som smällde upp sina brasse-stolar på den urtråkiga gruskanten runt anläggningen, och där satt de och solade och läste medan ungarna åkte. Så mycket mer av den varan det hade blivit om man myst till det med gräsmattor istället.
Det finns ju hur mycket som helst som man kan göra för att öka dragningskraften än mer... Typiskt Malmö Stad att inte se helhetsperspektivet.
Härligt är det i alla fall så det lär bli måååånga fler turer dit ner...
Foton: Sally

Inga kommentarer: