söndag 17 maj 2009

Kulturfyran; Om lite av varje

Veckans Kulturfyra handlar om lite varje, här kommer mina svar...

1. Hur många böcker av indiska författare har du läst? Så vitt jag vet - 0....

2. Från vilka länder kommer de författare som du läser mest? Vilket land har du aldrig läst någon bok från? Det bör ju vara Sverige och USA...Och sen kan jag ju inte rada upp vilka länder jag aldrig läst nåt ifrån, herregud det finns ju hundratals länder (det är de här konstiga frågorna igen....:-)

3. Hur hittar du nya böcker? Bokrecensioner? Bloggtips? Kompistips? Hyllan på biblioteket? I bokhandeln? Oftast är det nån kompis som trycker en bok i näven på en och säger att denna MÅSTE du läsa...

4. Det finns en barnbok om en tiger och en björn som vandrar och vandrar för att ta sig till sina drömmars land. Vilket är dina drömmars land? Drömlandet...jag vet inte. Det är väl Sverige såklart (fast det är ju ingen dröm, det är verklighet)...finns ju inget bättre. Men om jag skulle få göra EN resa till i mitt liv, till ETT land, så hade det nog blivit...hmmm...nä, jag vet inte. Jag kanske hade valt Frankrike så hade det blivit Euro-Disney, Paris, St Malo och Omaha Beach...

Inga kommentarer: