onsdag 6 maj 2009

Tänk om jag har gröna fingrar...?!!

Oj, som det växer här. Jag blir minsann alldeles paff! TÄNK om jag har gröna fingrar..!!!..:-). I så fall har jag levt halva mitt liv utan att veta om det... Nåja, ska väl inte ropa hej än - det har ju faktiskt inte kommit några blommor än.

But so far är jag väldigt nöjd... Planterade om så växterna hamnade där de ska vara - i balkonglådorna.
Det kanske ser lite glest ut i lådorna, men det beror på att jag pregat ner lite mer fröer som jag köpte häromdagen, en sort som heter Pysslingkrage nämligen, och som liknar typ prästkrage/ margerita/ tusensköna... Dessutom kommer nog blomsterkrassen att ta mycket plats när de växer upp. Jag har alltså varvat luktärt, krasse, blandade blommor och pysslingkragar här. Jag har liksom en bild i huvudet att varje låda ska vara en vild frodig blandning med blomrankor som ringlar sig kring balkongräcket och sprider ut sig över hela balkongen. Vi får väl se hur det blir till slut... spännande!

Ni som kan mer än mig (och det är inte så svårt..:-) - synpunkter?

Inga kommentarer: