fredag 1 maj 2009

Valborg i Malmö 2009

Först ett smakprov på pyroshowen som D filmade...Så här går det till när man firar Valborg i metropolen Malmö!


Så kom och gick alltså Valborgsmässoaftonen och jag tog mig genom den också. Oroar mig ju alltid (ibland mer, ibland mindre) för hur det ska kännas med en högtid/en tidpunkt etc. Lika förvånad och lättad blir jag i princip varje gång, när jag upptäcker att det går helt okej...:-)...

Vi hade hoppats på att bli bortbjudna på grillning...:-)...men det smög sig, så vid niotiden gick vi ner i intilliggande Pildammsparken för att kolla på Pyroshowen. I parken var det tusentals människor, vädret var kalas (och därmed finfint foto-väder), och kören sjöng så fint om vintrar som rasat ut i fjällarna...

Sen drog pyroshowen igång, och det var till och med så man fylldes av WOW-känsla och var tvungen att tjoa lite extra.... Kort och intensivt var det - så kort att jag faktiskt trodde att det var introt på showen... men coolt värre var det som ni kanske fick en känsla av på filmsnutten!

Sen tändes brasan och så var det vår och sen gick vi hem...

Jag är glad att jag gick ner dit!

Foton: Sally

Inga kommentarer: