fredag 24 april 2009

Balkong-säsong på gång...

Balkongerna har nu städats.... blä, det var jobbigt, hela vintern när jag plockat undan inomhus och funderat; oj, var ska jag städa undan den här?... så har det varit enkelt att bara öppna balkongdörren och hutta ut grejen där.... nåja, nu är det rensat iaf...

Två balkonger har lyckliga jag. En åt öster, som ska vara LUMMIG och som ser ut så här när den är städad i väntan på blommor och växter....
Min balkong som vetter åt söder ska vara mer BLOMMIG, och där skulle jag också vilja ha en sittgrupp av något slag. Förra året hade jag två solstolar, men nu är jag sugen på att kunna äta där ute, helst under ett randigt parasoll. Det finns inte så mycket att visa på den balkongen just nu... som ni ser... men så att ni får ett hum om det hela nu när vi börjar från scratch...

Så visst är det massor med växtlighet som ska till för att dessa "sommar-rum" ska bli riktigt grönskande!

1 kommentar:

Camilla sa...

Vilken lyx med två balkonger!! Blir riktigt avis :) Ha en skön lördag //Camilla