söndag 19 april 2009

Vår på skånska landsbygden...

De två senaste helgerna har vi ju minsann begett oss ut till mina föräldrar på landet... Jag skriver "minsann" eftersom vi faktiskt inte är där så himla ofta (asfaltsunge som man är) och nu blev det dessutom två helger i rad. Det är klart, vädret gör ju sitt till, på vintern är ju allt där ute bara en gråbrun sörja. Nu börjar det bli grönt och skönt, och jag passade på att tvätta bilen, och fotade lite. Så då har man ju att göra.

Måste bara poängtera att jag ff har datakrångel så jag kommer inte åt att photoshoppa, kan alltså inte fixa till bilderna, hoppas de duger ändå. Har lånat hem vääääärldensssss lååååångsaaaaammmaaaaste joooobbdatooooor utan möjlighet till nån form av redigering... Bara så ni har förståelse för det...:-)...

Mina föräldrars (min mammas+sambos rättare sagt) hus ligger utanför Skurup i Skåne. Skurup ligger nära flygplatsen Sturup, och mellan Malmö och Ystad. I närheten ligger också Svaneholms slott och Häckeberga slott. Det är fin, lite böljande terräng med både åkrar, skog och sjöar. Skurup är också Sveriges häst-tätaste kommun om jag minns rätt. Här kan ni se på kartan.

Ni vet väl att lycka kan vara att hitta en påskpresent i en pinnhög!?

De två bortre hästerna (här ovan) är mina föräldrars, Goliat och Peppe heter dem (hästarna alltså, inte parenteserna) och den närmast i bild är inneboende för närvarande och tillhör min kusin.
Beskärda (eller heter det beskurna...?) pileträd och hästar som äntligen har ett och annat grässtrå att tugga på, kan man väl kalla för vårtecken...?!

Lillebror gillar att klättra upp på högre höjder och spana ut över markerna....
Det här fotot kan nog bli bra...ska greja med det så fort jag får tillgång till PS...

Huset är en avstyckad gård med bostadslänga+stallänga. Funderar just nu på om jag faktiskt ska tillbringa liiiite mer tid där i sommar än vad jag brukar göra...Det beror ju på vädret förstås, som alla annan planering. Om solen strålar så kan det ju vara lite kul att maila ut till alla kompisar att de är välkomna på fika i det gröna om de är ute och kör....fler semesterfunderingar kommer i ett annat inlägg....

Inga kommentarer: