lördag 25 april 2009

Musikfoto; "Flicknamn"

En av mina första egna singlar (dvs som jag inte "delade" med min mamma) var Jennie Jennie med Lasse Berghagen. Världens tjatigaste låt, och inte var den bättre på (Lasses) engelska som synes av videoklippet nedan. Ett kul 70-talsminne är det dock, såklart.


Enligt Wikipedia så var Lasse Berghagen 19 år gammal när han upptäcktes av skivproducenten Curt Pettersson på grammofonbolaget Karusell.

Och TÄNK!... Som om det råkar vara den mest självklara kopplingen i världen så illustrerar jag denna uppgift med ett foto från förra sommarens besök på Tosselilla Sommarland.

Foto: Sally

Kolla gärna mer på

9 kommentarer:

Anette sa...

Ojoj, vilken nostalgitripp från barndomen. Kul att se!
Fyndig och rolig bild till också! /Anette

Mia sa...

Man måste ju inte lägga in favoritlåtar...Jag tycker ditt inlägg var jättebra! *L*

sinneskatten sa...

Det som är roligt här är att man får höra låtar som man kan , men nästan glömt bort.
Härlig tolkning!

Marie sa...

Ja den låten ja, ha, ha, ha. När man hör den och ser klippet är man glad att tiden gått framåt :-)

Rajson sa...

Ja man kan ju inte påstå att detta är en av de bästa som Lasse har snickrat ihop!
Kul att se Anfrid som doa!
Snyggt foto!

Anonym sa...

Hmmm, låten är lika bra som skjortkragen är snygg... ;-) men karusellen ser rolig ut!

eva b sa...

Va lustigt, fastnade redan på mum's song och tyckte valet var fyndigt!
Melodifestival med nostalgi går också hem! Skön låt, kul bildval!! Ha en bra söndag!

Pialotta sa...

Jag blir så notalgisk så när jag hör Jennie Jennie.. minns när Lasse gick och vann och namnet.. så heter min dotter stavar det llikadnt oxså:-)
Ha de..Bra val.

morsdeka sa...

Hihi! Jag har åxå den singeln. Den har gått varm på skivspelaren många ggr må du tro. Härlig nostalgitripp. KRAMEN!