tisdag 14 april 2009

Datorer som strular och sånt

Finns det nåt värre än en dator som strular? Nu har jag lånat hem en liten bärbar från jobbet och det funkar ju okej att surfa runt på...men mina bilder...och min outlook...Tror det kan vara grafikkortet, känner igen det här problemet från nån gång innan - att precis när man slår på datorn så går liksom aldrig skärmen igång utan ställer sig på stand by. Som att det är nåt glapp. Å va störigt. Igår kväll visste jag inte var jag skulle göra av mig så jag la mig hur tidigt som helst, efter en förvisso synnerligen intensiv påskhelg, och skrev lite (tänker inte säga vad för med tanke på min Ullaredförtjusning i föregående inlägg så vill jag inte verka ännu mer mossig). Och sen är det ju så också att just bara för att datorn strular så kommer man på en miljon grejor som man behöver göra och blogga om och lägga ut på auktion och ge bud på och ta reda på...

Helgen ja....så tog man sig genom denna storhelgen också...det går bättre och bättre. På skärtorsdagen hade jag semester och sanerade lägenheten, och då menar jag från åtta på morronen till ett på natten.....(det var här jag skulle lägga in bilder, men de är ju i min stationära..:(...)På fredagen kom kompisar och vi hade knytis och firade påsk och hade hur mysigt som helst, jätteroligt att träffas. Lördagen kom lillebror hem och vi åkte ut på landet en sväng. Och sen söndag och måndag blev det extrajobb för min del, tjugo timmar totalt, ger skönt klirr i kassan, plus att jag tycker det är helt ok att ha jobbet att gå till. Så kanske inte så konstigt att jag klarade denna helgen med bravur.

Dessutom har jag planterat lite frön, och det skulle jag också visa er. Nu när balkongerna är så städade och fina (ja, jag har turen att ha en åt öster och en åt söder) och redo för växtlighet, så var jag ju tvungen att prova att plantera lite själv. Luktärter, blomsterkrasse, dill och gräslök blev det. Och efter två dar har det redan börjat titta upp. Jag fotar, så ni ska få se bilder så fort jag får igång apparaturen här. Återkommer å det snaraste....

Inga kommentarer: