fredag 24 april 2009

Så var det det här med Ullared...

Nu är det bekännelse på hög nivå! Jag älskar att åka till Ullared! Jo, det är sant... Tills för två år sedan hade jag aldrig varit där i hela mitt liv, men under de senaste åren har det blivit fem gånger. Oftast med kollegorna, det har liksom blivit vår grej att flexa ut vid lunch, sticka iväg, äta på Max på vägen, kissepaus på Glumslövs backar och på McD utanför Falkenberg och sen landa på Gekås parkering vid halv två på dagen. Samma procedur varje gång...:-)... Sista biten är en urtradig landsväg på tre mil mitt ute i nowhere (fy sjutton för att bo där tänker jag varje gång) och då börjar man elda upp sig för man vet att man snart är framme...

Väl inne i entrén så skiljs vi åt, för det är helt omöjligt att gå tillsammans med någon där, då skulle man ju aldrig bli klar. Och sen infinner sig ett tillstånd som jag skulle vilja likna vid rena rama meditationen. Man går där för sig själv, i sin egen värld, uppslukad av vad DET kostar och vad DET kostar, och man har inte en tanke på nånting annat, och man befinner sig I NUET! Jo, det är alldeles sant - så upplever jag det. Hjärnan urblåst och frånkopplad från allt annat, det är bara ljus och servetter och presenter och heminredning och hygienartiklar som gäller. Döhärlit!

Vid femtiden sammanstrålar vi och går ut och käkar på thairestaurangen/Burger King intill och snackar en massa skit, och sen in igen. MEN - det är då det blir farligt! Det är då man går EXTRA-RUNDAN (läs; jag tar bara den.... äsch, den också... men äh det är ju så billigt...)...
Men det är faktiskt bara en av de fem gångerna som jag liksom tappat kontrollen och sen fått en smärre chock i kassan. Annars, och särskilt sista gången (man lär sig för varje besök) så höll jag mig t.o.m till Listan. Ni ser väl förresten på bilden, tekniken med att ha kundkorgar under vagnen.... det har jag sett mer vana Ullareds-shoppare ha, så det anammade jag bums. Så nu ser andra mig och tänker; Hon e van, hon!

Vad är det då jag tycker är så himla bra?
Jo, för det första köper jag sånt som jag ÄNDÅ hade behövt köpa, det är bara det att det är roligare i Ullared. När jag åkte upp nu sist så var det verkligen slut på allt här hemma, sista schampooflaskan utkramad till sista droppen, "present-lagret" uttömt, alla ljus nerbrunna (eller uppbrunna?), Tjollan (vår kioskhylla på jobbet) tömd, hårfärgen utväxt, trosskydd och WC-blått förbrukade...:-)... japp, allt behövde fyllas på...

Presenter eller gå-borts-presenter rättare sagt t.ex... jag älskar att ha ett lager hemma, så uppstår det aldrig panik när man ska bort på middag och sånt. Visst, det kan man hitta här hemma också, men där får man finare grejor för samma summa, så är det bara. I november köpte jag en miljon superfina presenter till alla julklappsspel jag skulle på, och till fröknar, och julfest på jobbet och allt sånt "smått".
Det enda jag inte ens kollar på är damkläder... isch, det är typ Ellos, och det är INTE min grej. En och annan trosa och strumpa kan man såklart hitta, men jag blir helt trött bara jag ser den avdelningen OCH alla damer/kvinnor/tanter... Barnklädesavdelningen däremot - suverän!

Och det bästa klippet jag gjorde nu var... Jabushe! Min hudkräm. Som annars kostar 495 kr i hälsokostaffären. Och där strosar jag förbi en hylla på Gekås... 125 kr!!!!!!!!!!!!!! Jag skrek ju nästan rakt ut, ensam som jag var. Men köpte bara två eftersom en räcker ett halvår trots allt... Vilket klipp! Och sen förstås - så är det ju en grej för mig och kollegorna... vi jobbar inte på samma avdelning längre, så detta är ett ypperligt sätt att träffas på, fem timmar i bilen tur/retur, äta tillsammans... man hinner dryfta en massa... och efter ett antal gånger nu så kan man ju rent av kalla det Tradition!
Vid 19-20-tiden är det slut för idag och tack för idag, hemma i Malmö igen vid 22-tiden. Observera våra tider; ingen kö in, ingen kö ut.
Nu är det ett par veckor sedan vi var där... och den dagen var den första riktiga vårdagen. Härligt väder när vi körde både dit och hem, passade på att föreviga macken nedanför Glumslöv...

Tyckte den var så snygg där den låg som en rymdstation i det svarta.
Japp, så är det med det, dagens erkännande... Vill ni veta mer om Gekås i Ullared så kan ni ju alltid kolla här.
Foton: Sally

Inga kommentarer: