torsdag 20 november 2008

Brunch för 20 personer

Det är ju alltid så himla knepigt att räkna ut det där...
HUR MYCKET SKA MAN GÖRA?

Men det har jag svar på...åtminstone när det gäller en brunch för 20 hungriga vuxna...Tilläggas ska kanske att brunchen var en 20-års-födelsedags-brunch, så jag tog väl i lite mer än vanligt...

18 blandade korvar (jag äter inte kött själv, men flera jag känner har sagt att Willys egna korvar är extremt goda, så jag köpte deras 6-pack med cabanoss, knackwurst och nån tredje som jag inte kommer ihåg nu...dessutom är priset avsevärt mycket bättre än de flesta andra...)
1 stor skål pastasallad
2 burkar tzatziki, ni vet de där halvliters
30 bullar (här i Skåne menar vi då matbullar, som man har smör på..:-)
1 paket tunnbröd, rullar med rostbiff och pepparrotssröra
1 liten Brie-ost
1 Kvibille-ost
1 Sture-ost
En tomat/fetaost/basilika-sallad, ganska liten (se bilden)
2 meloner
1 stor påse tortillachips (är himla bra i alla möjliga buffeér)
1 paket grissini (är himla bra i alla möjliga buffeér)
Oliver
Basilika att strö ut lite här och där

De olika sorters korvarna delade jag och stekte tillsammans, la upp dem på ett stort fat och dekorerade med lite oliver...

Till brödet serverade jag ägg, kaviar, salami och kalkonskinka i all enkelhet. Spelade ju ingen roll med mängden där direkt...

Och efter all den maten måste man givetvis ha nåt.....SÖTT!

Mmmmm...jag älskar tårtor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin buffé och vad smarrigt allt ser ut! Är det hemma i ditt kök? Ser mysigt ut.

Anonym sa...

Hej C! Tack, japp, det är hemma i mitt kök. Jag har världens bästa bänkskiva...:-)...precis framför fönstret vilket jag tycker är mysigt, och där kan man duka upp hur mkt som helst. Perfekt när man har buffé!