söndag 23 november 2008

Diet-dags

Nu tänker ni kanske, men usch, ska hon nu blaja om bantning också. Ja, för tänk att det ska hon...Helt enkelt för att då känner jag mig tvungen. Jag ÄR tvungen. Vi snackar fem ynka kg, men det ska ju göras - det sker ju liksom inte av sig själv tyvärr. Så "bantning" är ett alldeles för starkt ord, "diet" är betydligt mer sanningsenligt.

Jag har världens dunderkur som jag kört ett par gånger innan. Orginalmetoden heter "Fat Flush"...hihi, visst är det kul, och i den käkar man linfrö och några andra små frön och dricker tranbärsjuice och sånt, men det orkar inte jag hålla på med, och jag tycker inte att jag behöver det heller. Så jag har modifierat den och kör den rätt upp och ner, så enkelt som möjligt. Den är en extremvariant av GI:s rivstart.

4-5 kg är man av med på två veckor! (förutsatt att man har fem kg att göra av med naturligtvis)...Jag kan liksom inte ha som mål att gå ner 1 kg i veckan, det är alldeles för långsamt för otåliga mig.

Detta får man äta per dag:
2 ägg
fisk, fågel, kött (i orginalmetoden ska det vara en viss mängd, men det brukar inte jag bry mig om, äter så mycket jag vill)
obegränsat med grönsaker
2 frukter, helst äpple

Allt ska vara "rent". Inga såser, marinader, dressingar...helst färska örtkryddor...om man steker nåt så i en liten skvätt olja...

En dagsmeny kan t.ex se ut så här:
Frukost: 1 kokt ägg, lite kalkon/kyckling (jag äter bara fisk och fågel), grönsaker
Fm: 1 äpple
Lunch: Grönsaker, kycklingfilé
Em: 1 äpple
Middag: Grönsaker, rökt lax, 1 ägg

DET ÄR SÅ JÄKLA SUPERTRÅKIGT! Trist och enhanda, men det får man sätta sig över, och bara äta för att man måste ha näring. Men - man behöver bara ha tråkigt i två veckor....:-)

Första dagen känns det ganska normalt. Andra dagen skulle man kunna mörda för lite socker. Tredje dagen kanske lite snurrig i bollen - men sen PLÖTSLIGT...1 kg NER varje morgon...
Det blir så påtagligt och det är en fröjd! Andra veckan planar viktnedgången ut, man kan inte hålla på hur länge som helst. Och efter två veckor kan man gå över till vanlig GI, för längre än så får man inte vara utan kolhydrater.

Japp, så får det bli. Och eftersom jag skriver det här, så MÅSTE jag. För snart är det jul och då lägger man ju alltid på sig några kilo. Alltså måste jag ner mina överflödiga nu, så jag kan gå upp sen...hahahahha...:-)....(för mig är 5 kg motsvarande en storlek i kläder, och jag VÄGRAR köpa större kläder, bara för att jag rört mig för lite och ätit för mycket onyttigt...därför tillåter jag mig aldrig mer än fem för mycket...)

Imorrn blir det således ett kokt ägg till frukost och lite grönsaker....:-)...Nån som hänger på?...:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

HEj Sally !

Vad duktig du är !
Bara kämpa på!

Kram Pia