onsdag 26 november 2008

Shoppa-loss

Som sagt - det bar av uppåt landet...närmare bestämt ca 22 mil rakt norrut mot Göteborg, för att vid Falkenberg svänga till höger och genomlida de sista tre otåliga milen till...

Kalla det tantvarning eller whatever...men jag ÄLSKAR det!!! Ja, det erkänner jag minsann! Det är så sjukt härligt att gå där i sin egen lilla värld, helt uppslukad av priser och vad man vill ha och kolla runt och i mitt fall också, vad man faktiskt behöver. Herregud hade ju inte en droppe schampoo kvar i huset bara för att jag visste att jag skulle dit...

Igår var det jag och en kollega som flexade ut halv 12, och parkerade på jätteparkeringen kl 14. Det är perfekt - varken kö in eller ut, fattar inte varför folk åker dit sju på morronen och köar?? Sen bestämde vi stt ses kl 16, och sen gick vi på varsitt håll, är omöjligt att gå tillsammans, tycker vi, då skulle vi aldrig bli klara. Sen är man liksom helt borta från tid och rum...hahaha... som när man är djupt försjunken i en bra film..:-). Jo, det är sant.

Vid 16-tiden gick vi ut och åt på ett ställe och sen igen ett par timmar till. Och det är DÅ risken är överhängande att man spårar ur. Man ska INTE gå en andra runda, och DEFINITIVT INTE en tredje...det det är DÅ man tappar kontrollen: Äsch, jag tar den ändå...Men bara den också...Oj, vad billigt, och vi har bara tjugo minuter tills vi ska åka....Och sen får man en chock i kassan - men då är det ju så dags!!

Jag köpte många julklappsspelspresenter, och små presenter till personer runt om mig, kan bara inte låta bli när jag ser nåt som nån skulle bli glad för, och jag handlade sånt som folk beställt, och julklappar såklart. Kan inte visa det här dessvärre...:-)...

Men några grejor till mig själv, bl.a en finfin julgransfossing...som jag VERKLIGEN BEHÖVDE...

Min f.d ...:-)...var nämligen ett knallgrönt plastmonster med stora röda skruvar...hu!...som skar sig rejält till min vackra sagogran med mormors gamla kulor.

Jag köpte också mig en mandelkvarn så jag äntligen ska kunna baka mormors nötkakor...och ett manligt besök har påpekat hur usla knivar jag har så därför åkte också en Fiskars knivslip ner i vagnen. Och dessa fina shabby-stjärnorna som jag tänkt ha i mina två köksfönster, 30 kr/st...

...och en himla massa hygienartiklar. Det var en härlig dag! Hemma halv tio på kvällen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du, de där julstjärnorna var RIKTIGT fina! Vad roligt! Fota gärna när de hänger uppe sen också!

Janet sa...

Jag blev förälskad i både julgransfot och stjärnorna, jättefina!!

Anonym sa...

Vilken vacker och genuin julgransfot! Gjutjärn är ett härligt material. Kram Sandra