lördag 22 november 2008

Före och efter i Photoshop, exempel 1

När jag var kattvakt i somras, så fick jag, som tack, till min stora förtjusning Photoshop Elements 6. Har tyvärr ingen manual - läser ibland på nätet hur man ska göra om jag kör fast alldeles, men för det mesta är jag så otålig att jag försöker greja mig fram. Jag använder såklart PS varje gång jag fixar till en bild, men ibland gör jag rejäla förändringar, och de experimenten tänkte jag förevisa här. Har alltid tyckt det är så himla kul med före och efter-bilder...:-) Dessvärre kommer jag inte alltid ihåg efteråt hur tusan det var jag gjorde...så så mycket till förklaringar blir det nog inte. Men bilderna talar ju för sig själv i alla fall...

Mitt första exempel är T-bryggan i Malmö, som IRL ser ut så här...

Efter att ha raderat byggnad, ändrat/lagt till ljus och färg, så blev det så här...

Den blev jag nöjd med! Särskilt med färgen.. Gillar att plankorna framträder...Nån associerade förresten till en sån där plansch i sammet som man hade på 70-talet...Vad tycker ni?



4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg bild, men jag gillar den första bäst :)

Tidsmästarinnan sa...

Hej! vad kul att du vill vara med och tävla hos mig - lycka till!
Jag gillar din blogg!

Anonym sa...

Jag tycker faktiskt också att originalbilden är bäst. Den har ju en fantastisk stämning!

Anonym sa...

Tackartackar för kommentarerna, superkul att ni lämnade synpunkter! Tänkte vinkla denna lilla före-efter-session så den snarare handlar om min (o)förmåga att hantera PS...:-), än om vilken av de två bilderna som är bäst s.a.s. Vad tror ni om det? Förhoppningsvis kommer jag att göra framsteg - och komma ihåg att dokumentera hur. Jättekul att ni gillade bilden (den första), oerhört svårt även för en amatör som mig att misslyckas med det tacksamma motivet. Tack & Kram! Sally