lördag 29 november 2008

Diet-dags, dag 6

Idag har jag smakat nötkakesmet....Tusan också! Det VAR inte meningen - ååååå, men var tvungen att slicka skålen. Och sleven. Nam nam....Ska inte baka mer på en hel vecka, lovar jag mig själv. Möjligtvis bara sätta samman pepparkakedeg imorgon...(bakning är terapi)...

Jag håller nämligen på att arbeta fram den rätta Formen och Konsistensen på Mormors Nötkakor. Ett par misslyckade försök har jag bakom mig nu, men jag tänker inte ge mig. Till jul ska jag ha fått bukt med det hela - tänk så glada mina släktingar ska bli när de får återuppleva mormors mästerverk igen...:-)...

Imorse, ff 65 kg.
Brunch: 1 ägg + rökt lax
Em: 2 klemmisar
Middag: Kyckling och wokade grönsaker
Mellan varven, förutom klemmisar - morötter och äpplen

GNÄGG!


Inga kommentarer: