lördag 8 november 2008

Pelargoner som vägrar dö...


Mina pelargoner vägrar vissna! Eftersom jag är ny på det här med balkongblommor (flyttade till ny lägenhet för ett halvår sen och fick TVÅ stora härliga balkonger...wow, vad jag längtat...) så har jag hört mig för och tydligen ska de mer eller mindre dö, och då klipper man ner dem och ställer in dem tills våren kommer igen...Men mina vägrar vissna! De blommar mer än nånsin!

Jättefina förvisso, men snart är det dags för granris ju och annat julmysigt som jag vill ha på min vardagsrumsbalkong (sovrumsbalkongen är under vinterhalvåret mer en förvaringsplats..)..

Och inte nog med det...mina gigantiska Mårbacka som jag har inomhus, blommar också för fullt...! Det tar ju verkligen emot att klippa ner, men jag KAN ju bara inte ha julgran, julbelysning...och knallskära Mårbacka!
(Foton: Sally)


(F

Inga kommentarer: