lördag 22 november 2008

Keramik-lördag

Oj, nu får jag skynda mig att skriva...känner hur John Blund börjar kalla långtbortifrån...Var ju uppe halv 7 (!!) i morse. UTAN ANLEDNING! Usch man blir ju förtvivlad...fast å andra sidan fick jag en massa gjort innan vi skulle iväg på keramik. Keramiken ja...det är familjekeramik, vilket innebär att jag går dit varannan lördag med min yngste son. Det är tredje terminen, och det är nog jag som tycker det är roligast, så dessvärre är det nog också den sista terminen. Ibland går det bra och vi pysslar för fullt...men vissa dagar, som halva dagen idag, så är sonen sååå uttråkad och vill bara hem. I alla fall...våra pumpor ska brännas till nästa gång, och sen glaseras...Vi gjorde lite felberäkningar i tiden, därför är de inte klara förrän typ en månad efter halloween...:-)...men det kommer ju fler år.
Den bruna byttan i bakgrunden är mitt alster, den tror jag kan bli riktigt bra. Ska glasera med genomskinlig glasyr, och då kommer den att se ut som gjord av plåt. Har gjort ett fat på det sättet, och det blev hyfsat - dvs man vågar visa det för folk...Den kottliknande saken till höger är också min - vet inte riktigt vad det är...:-)...terapi förmodligen, hihi.. Just det, ja, jag påbörjade ju servettringar också...så här ser de ut i naturellt ler-tillstånd.

Vet inte riktigt hur det kommer att sluta med dem...men om de blir bra...eller åtminstone okej...så lovar jag visa bild.

Inga kommentarer: