fredag 28 november 2008

Diet-dags, dag 5

Imorse 65 kg, dvs 2 kg borta...najs filing.

Frukost: 1 kokt ägg + rökt lax (nu är det ordning och reda minsann)
Fm: 1 päron
Lunch: Diverse grönsaker med varmrökt lax, räkor och kräftstjärtar
Em: 1 klemmis
Middag: 1 kokt ägg + rökt lax (vem har sagt att det ska vara roligt och omväxlande?)
Kväll: 1 klemmis, 1 äpple

Tänkte jag skulle förtydliga mig vad gäller mängden jag stoppar i mig. När jag äter grönsaker, fisk och fågel, så äter jag obegränsat, dvs tills jag inte vill ha mer. Jag väger inte det och sånt.
När jag skriver att jag ätit sallad, så är det oftast blandad sallad, alltså med alla möjliga grönsaker (brukar äta lunch på en salladbar där man själv komponerar sin tallrik). När jag steker nåt så har jag en klick olja i.

Nu är det helg, och det blir svårare, men måste...På söndag ska jag på traditionellt glöggande hos min kompis, och där är det kakor och gotter. Hoppas där är klemmisar också...

Inga kommentarer: