torsdag 13 november 2008

På Vellingeblomman

Nån lördags- eller söndagsmorgon i december, redan klockan 9 när Vellingeblomman öppnar, brukar jag och yngste sonen vara först på plats. Det har blivit något av en tradition för oss två, och allra bäst är det ju så där tidigt, när inga andra kunder hittat dit. Då har vi hela tomtelandet och julmarknaden för oss själva, och det gillas.

De absolut mest långlivade stearinljus jag nånsin haft, köper jag där...

...och de räcker minsann huuuur länge som helst...dag ut och dag in...
De kan rinna en del, så jo, bäst att ha bricka under, men det gör inget tycker jag...

Nu har det råkat bli så detta året, att vi redan varit på Vellingeblomman, och denna gång köpte jag även Yankee Candle-ljus, som ju doftar som doftljus ska dofta. Köpte nämligen 10 st av nån billig kopia för totalt 50 kr på Lagerhaus för nån veckor sen, och de luktade ingenting - inte ens stearin...
Och när man ändå är på Vellingeblomman, kan man ju också passa på att fika!

Foton: Sally





Inga kommentarer: