söndag 23 november 2008

Glöggpremiär

De sista veckorna har jag upptäckt en sak när jag läst flera av de bloggar som jag brukar följa...att uppåt landet verkar man redan vara i full färd med att både glögga och baka lussekatter...ja, t.o.m så har man börjat pynta lite inför julen...Så går det inte till här i Skåne! Eller - i alla fall inte i Malmö. I alla fall inte hos någon enda jag känner. Startskottet är liksom första advent. Därför blev jag så förvånad att det redan var igång på andra håll. Och just därför tänkte jag idag när vi skulle ha middag här hemma (med två fd dagiskompisars familjer till min yngste son) att då kan vi minsann glögga lite. Så jag gjorde ädelostblandning till pepparkakorna. Vi skulle äta tre-rätters sen så det behövdes liksom inte fler tillbehör. Jättekonstigt kändes det med glögg. Känner ni igen detta? Att man börjar med sånt tidigare om man bor uppåt?

Tre-rätters var det ja. Den ena familjen hade gjort mozzarellasallad till förrätt...vi hade fixat korv Stroganoff till huvudrätt...och den andra familjen hade laddat med kladdkaka, vaniljglass, grädde och hallon. Så nu är det diet-dags. Mer om det i nästa inlägg. Många goa skratt blev det också idag! En alla tiders söndag med andra ord...:-)

Inga kommentarer: