måndag 3 november 2008

Höstlovet i år...

...var olikt alla andra korta lov - jag hade nämligen SEMESTER...och DET tillhör inte vanligheterna kan jag säga. Så jag var ganska orolig, hur skulle det gå med all ledig tid, skulle jag kunna njuta, skulle mina surt förvärvade dagar verkligen utnyttjas till fullo?...men så intalade jag mig att det var ju faktiskt inte för MIN skull jag skulle vara ledig, utan för att yngste sonen skulle kunna gå på dagridläger. Så så blev det. Veckan tillbringades till stor del i fikarummet på ridklubben (Örestads Ryttarsällskap) med nödvändiga avstickare till IKEA och Vellingeblomman där tonvis med ljus inhandlades. Och förutom allt som behövdes göras i hemmet så hann jag också med kräftskiva i Lund (första gången jag åt svenska kräftor, höll på att DÖ så goda), födelsedagskalas i släkten, köpa undulat, grannträff och höstfest. Så det blev en bra vecka och en bra semester med andra ord! Kanske tar jag några dagar igen till jul..:-)...

Alfons

Foto: Sally



Inga kommentarer: