torsdag 27 november 2008

Diet-dags, dag 4

Fortfarande 66 kg i morse...suck, nu börjar jag bli otålig...

Frukost: Slarv, slarv, morötter (men nu har jag handlat till imorgon)
Fm: Äpple
Lunch: Sallad, alfalfa, paprika, tomat, varmrökt lax, räkor och kräftstjärtar
Em: 1 clementin
Middag: Sallad med kyckling (på restaurang....egentligen var det en Club Sandwich, men jag bad dem ta bort bröd och dressing...)

Hoppas det hänt nåt på vågen imorrn bitti. Nåt påtagligt.
Och jag tackade plågad nej till tårta idag - kryss i taket!

2 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Hej du! Kul att se dina favoriter i högerkanten.

Ursäkta att jag lägger mig i, men jag tror att du äter för LITE för att gå ner i vikt (om du vill behålla viktnedgången sen :) Du kan ösa på med ägg, grönsaker som broccoli, aubergine, squash etc plus att du bör äta minst 150 g kött,fisk, fågel och lite olja vid både lunch och middag. Jag är själv inne på 3:e veckan och njuter av att få äta lite annat än rivstartsmaten. SÅ nu fick du ett råd fast än du kasnke inte ville ha det :)

Sally sa...

Hej Linda...tackar för respons - jag älskar när folk lägger sig i...:-)! Jag skulle kanske ha uttryckt mig lite tydligare i mina inlägg beträffande mängden...Jag äter alltså MYCKET av sallad, fisk och fågel, så mycket att jag blir mätt, så förmodligen är det betydligt mer än 150 g...men jag har aldrig brytt mig om att väga och sånt. 2 ägg om dan är vad jag klarar i äggväg..:-). Den där salladen jag köper på lunchen är från en restaurang där man själv plockar vad man vill ha, och då är det inga småportioner som gäller...:-)...Är ju så gott! Ska förtydliga mig i inlägget, folk kanske undrar...Har förresten gått ner ett kg till, så totalt två sen i måndags nu, men det ska jag skriva om i dagens inlägg..:-). Tacktack,ha en mysfredag!