torsdag 25 december 2008

Dan efter doppardagen

Jahapp, efter eftermiddagens familjeangelägenheter är jag nu ensam hemma och ugglar vid datorn medan Allsång på Skansen hörs från vardagsrummet. Lillebror valde att stanna över natten hos kusinerna, och Storebror har försvunnit ut på fest.

Julaftonen flöt på måste jag tillstå. Mycket tack vare barnafadern som höll låda. Det var socialt med familjen under dagen, och framåt kvällskvisten, väl hemma i stan, så var jag och kidsen ensamma. Eftersom Lillebror varit vaken sen tjugo över fyra och jag sen sex-halv sju, så däckade vi redan vid halv tio efter att ha bläddrat i julklapps-astronomi-böcker. Vid det laget hade Storebror redan stängt in sig på rummet för att prata i telefon med flickvännen... (man minns hur det var...:-)...

Natten till julafton sov ju Lillebror hos sin pappa som tur var. Pappan hade nämligen vaknat vid tjugo över fyra av att Lillebrors ansikte var ungefär fem centimeter från hans eget, och med vitt uppspärrade ögon väste Lillebror: - Määäärrrry Christmas! Då förstod pappan att det var en lögn att få den ungen att somna om...:-)...

Jahapp, så ikväll har jag inte vetat riktigt vad jag ska hitta på. Det är ju inte direkt nån som har lust att umgås eller prata i telefon en dag som denna. Hade gärna gått ut och promenixat lite, men helst inte själv i mörkret (arbetsskada och dessutom tråkigt). Och städat är här minsann ...:-)... så det behövs inte heller...och baka - nej tack - I´ve had enough. Så jag funderar på att dels se en film om jag hittar någon i gömmorna här, har kånkat ut lilla TVn i vardagsrummet, för det var ju eeeevigheter sen jag satt stilla i soffan så det borde jag kanske försöka...Och så måste jag planera meny till lördag. Och skriva en inköpslista, så kanske jag hinner handla imorrn bitti innan Lillebror kommer hem (ser att Willys öppnar 7 som vanligt)...

Återkommer med meny-beslut...

Inga kommentarer: