lördag 20 december 2008

Sliten, men nöjd

Nu är jag sliten kan ni tro - eller sleden som vissa bräker på skånska...Idag har jag varit ute och handlat, dels på ett shoppingcenter och dels på Willys...och sen har jag stått vid spisen hela dagen - när jag inte har städat och rensat ut hela klädkammaren (märkligt att jag ska få för mig det just idag när jag har massor med annat viktigare att göra..). Har gjort två Lax- och spenatpajer:

Har inte smakat dem än så skriver inte receptet förrän de blivit godkända. Men de ser iaf snygga ut.

Sen har jag gjort två Saffranscheesecake. Bilderna visar innandömet, efter att bilden togs har jag brett på ett lager creme fraiche med vaniljsocker, och innan servering ska det hela dekoreras, så det färdiga resultatet får ni se på bild imorrn. Men innandömet ser smarrigt ut i alla fall, så det blir nog fint när man skär i den, med pepparkaka först, sen detta gula, och sist ett vitt täcke.

Jag färdigställde också ge-bort-gotter...
Så nu är man mör som sagt...Har inte ätit nån ordentlig mat heller idag kom jag på...usch, så slarvigt, men har haft fullt upp non-stop och inte blivit färdig till att fixa nåt. Nu kallar kudden i alla fall. Imorrn kl 15 kommer gästerna, då ska allt vara tipp-topp...Fortsättning följer...





Inga kommentarer: