lördag 13 december 2008

Lucia

Hur säger man...Glad Lucia? frågade min son. Nä, man säger inget, det bara är. Konstigt med lucia på en lördag, jag missade alltihop liksom. Sov som en (jul)gris i morse när det antagligen var tv-firande. Det är så synd att det går obemärkt förbi, det känns verkligen sorgligt - det är så mycket som jag så gärna skulle vilja göra. Var på en sååå trevlig brunch hos K&P förvisso och det var några mysiga timmar...men resten av dagen...

Om jag hade fått bestämma så hade jag varit uppe tidigt i morse, tänt massor av levande ljus överallt, haft lite låg skööön musik t.ex Michael Bublé på i bakgrunden och bjudit på mysfrukost (varm choklad/kaffe, lussekatter, goda smörgåsar, ägg) på sängen...i julgransljusens sken förstås. Sen, förutom trevliga brunchen förstås, hade man gått lite på stan tills det, framåt sen mörk eftermiddag var dags att gå in i en kyrka och lyssna på en julkonsert. Sen en lugn kväll med en bra film kanske, och glögg. Eller Baileys, förresten!... Med kaffe och vispgrädde! Precis exakt så skulle jag velat fira lucia idag.

Inga kommentarer: