tisdag 16 december 2008

Vilken tur att jag vaknade...

...hade absolut inte velat missa det!
Precis när jag vaknade så trodde jag att det var nåt jag drömde, men sen hörde jag att min fågel gick bärsärkagång i buren. Hann tänka att det kanske var ett extremt tungt fordon som rullade förbi ute på gatan (ibland transporteras vindkraftverk från Kockums på typ 50meterssläp)...det var bara det att det aldrig kom förbi...Och det dova mullrandet. Och då förstod jag ju.

Väldigt, väldigt konstigt och faktiskt också lite kusligt overkligt att i mitt lilla trygga hörn av världen, i mitt trygga hem och hus, kan det plötsligt bli jordbävning...

Gick raka vägen till datorn och kollade, men nä ingenting på nyhetssidorna...tänkte att det omedelbart borde stått typ "Jordbävning?"... där e väl folk på redaktionen vid den tiden??.... det tog 40 MINUTER, är inte det urkasst länge... innan det kom nåt på nyhetssidorna...!!!!???

Så nu får vi väl se om det kommer nåt efterskalv...ett som märks vill säga.

Spännande. Är himla glad att jag hann vakna och uppleva det.

Inga kommentarer: