söndag 7 december 2008

Recept på Radiokaka

Ja, den blev ju inte så himla vacker kanske (har försökt förmildra det med suddiga kanter..:-)...kanske för att jag använde tre formar så den blev tunnare, därför säger jag till er: ANVÄND TVÅ FORMAR!....Men GOD ändå!...

Dubbel sats (varför snåla?)
500 g kokosfett
4 ägg
6 dl florsocker
2 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
1 paket fingermariekex

Smält kokosfettet och låt svalna.
Vispa ägg och florsocker vitt och pösigt (mitt blev inte särskilt vitt och pösigt fast jag vispade läääänge, men kakan blev som den skulle ändå...).
Blanda kakao och vaniljsocker.
Arbeta samman och tillsätt fettet.
Varva chokladsmet och kex i TVÅ avlånga bakformar klädda med bakplåtspapper.
Ställ i frysen (enl receptet kan man ha dem i kylen också men jag föredrar frysen så de är relativt hårda när man ska skära..).

Inga kommentarer: