onsdag 31 december 2008

Roligt eller bara oroligt...?

Skrev ju tidigare om bubblan...och nu är den på väg igen. Nyårsafton. Är det bra eller dåligt? Är det roligt eller bara oroligt? Jag vill tycka att det är roligt. Jag vill tycka att det är mysigt. Jag VILL tycka att det är spännande, och hoppfullt och magiskt och förväntansfullt. Precis som med den gångna julhelgen. Jag vill, jag vill, jag vill. Så jag har städat. Och dukat. Och grejat. Och gjort drink. Och förrätt. Och godis. Och varit och handlat. Och kört stan runt efter raketer. Och det och det och det....Är det det som gör att det blir spännande och hoppfullt? Om inte, varför gör jag det då?
Det blir nog bra. Kommer absolut att bli bättre än den förra nyårsaftonen. Ingen afton kan bli värre än den. Kanske skriver jag om den sen, det beror på hur denna blir...
Hmmm.....
Här blir vi jämna par vid bordet....för snart kommer dansk kollega och svenska kollegor. Och butikschef, inköpschef, lärare och sjukvårdspersonal. Blir nog inga problem varken med frotterandet...:-)....eller med samtalsämnena.
Själv återkommer jag till datorn nästa år! Vi ses inatt!

Inga kommentarer: