tisdag 16 december 2008

Sov-stassen

Kom på en sak. Imorse när jag duschade (det var efter jordbävningen) så hade jag kläderna, nåt acceptabelt alltså, nära till hands så jag, vid ett eventuellt efterskalv, kunde slänga på mig nåt snabbt och rusa ut...

Och nu när jag skulle dressa om för natten.....Alltså, det går ju inte att sova i samma gamla lasar som jag brukar!!!! Tänk om jag måste rusa ut mitt i natten!!! Alltså min blotta uppenbarelse vore tusen gånger mer skräckinjagande än jordbävningen i sig själv!!! Herregud, ni anar inte hur jag ser ut när jag sover...

Så nu måste jag fundera vad jag ska ha på mig... Tror jag kör med joggingbrallor och nån hyfsad tröja. Men hur gör man med bh:n? Kan ju inte sova i den! Men vägrar SPRINGA UTAN! Hallå! Alltså, lite självkritik får man allt lov att ha - även om det råder jordbävningstider! Hm...problem...

Kanske ska jag önska mig en snygg pyjamas i julklapp.... Den kan ingå i survival kitet - det stod väl inte på listan förresten...?

;-)

Inga kommentarer: